home | missie | werkwijze | bestuur | voorbeelden | tip een pand | contact
werkwijze
Jullie zijn dus een antikraakorganisatie?
Nee, in tegenstelling tot antikraakorganisaties probeert Stichting Wonen in Kantoren altijd zoveel mogelijk mensen te huisvesten. Bescherming tegen kraak en verloedering is een positief neveneffect van onze werkwijze. Een ander verschil met antikraakorganisaties is dat wij eigenaren geen geld kosten, maar juist geld opleveren.
Wat is dan wel de werkwijze van SWiK?
Door het plaatsen van wandjes in grote ruimten en het bijplaatsen van sanitair en keukenblokken, wordt het beschikbare aantal vierkante meters optimaal gebruikt. Hierdoor is SWiK vaak in staat om eigenaren huur te betalen. Voordat het zover is, doet SWiK per project altijd eerst een grondig haalbaarheidsonderzoek. In dit onderzoek wordt onder meer gelet op minimale duur van het project en kosten voor aanpassing van vluchtwegen, brandveiligheid, sanitair, en overige voorzieningen.

Wanneer de uitkomst van het haalbaarheidsonderzoek positief is, kan SWiK met de herbestemming aan de slag. Natuurlijk regelt SWiK wel eerst alle benodigde vergunningen. Neem voor meer informatie contact op.

SWiK kan voor u ook een haalbaarheidsonderzoek in opdracht uitvoeren.